Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Kan iemand me zeggen waar ik het Neptunusplantje - zeecypres (Sertularia cupressina) kan vinden , ik heb dit al in vele tuincentra & bloemen winkels gevraagd maar helaas nergens te vinden .
Bedankt voor het vlugge antwoord Jannette1 & birdwatcher ,
ik wist niet dat het eigenlijk geen plant is , dus dan is dat waarschijnlijk de reden dat bloemen winkels er niet aangeraken want al vele hebben het op mijn vraag besteld bij hun leveranciers maar geen enkele is er aan geraakt .
ik vind het wel raar want het is een "plantje (zal ik maar zeggen ") dat vliegen en muggen verdrijfd door zijn geur .
Ik heb eindelijk een Neptunus plantje gevonden ! dankzij jullie raad het te gaan zoeken bij " decoratie" bij het postorder bedrijf blancheporte.be heb ik het kunnen kopen .
t'ja . . . , het is wel degelijk iets eigenaardigs want het voelt niet aan als namaak ( geen plastiek , zijde of dergelijks ) het voelt aan als een echt plantje , als ik het aanraak zijn mijn vingers vettig .
Doch het is geleverd in een potje zonder potgrond of dergelijks , als verzorging geven ze de raad " geen water & geen zon . Het zal afwachten zijn,als het groeit of kapot gaat weten we of het een levend plantje is of niet .
Je zou kunnen gelijk hebben birdwatcher , maar indien het volgens u al dood is waarom staat het dan nog fris groen en geeft het een zachte vetstof af ? Het is in ieder geval iets mooi ! (maar eigenaardig)