menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lavastenen

Ga naar meest recente reactie

Eucharis

Eucharis

Halo jongens en meiskes, ikben nieuw in dit forum en ik zou graag van een van jullie willen weten waar ik goedkoop lava stenen of split kan bekomen voor mijn regenwaterfilter. die is zo ongeveer 30m2 groot en heeft een diepte van ongeveer 65 cm. Welke maat van stenen is het beste, later moeten er ook waterplanten in want dat moet het centrale punt worden van mijn tuin.
donderdag 5 augustus 2010 - 14:21
Jeannette1

Jeannette1

Hai Jochie,

Ik ben het jongste meiske van dit geweldige, gezellige, zeer leerzame maar ooo zo verslavende tuinadviesforum.

Helaas kan ik je geen antwoord op je vraag geven, maar wil je wel van harte welkom heten op ons forum!

Na mijn stukje komt er zeker iemand die je goede raad kan geven.

Groetjes, Jeannette
donderdag 5 augustus 2010 - 19:47
josiah

Josiah

goedkoop lava stenen zul je waarschijnlijk moeilijk vinden, maar je kan ook andere stenen hiervoor gebruiken het vooral belangelijk dat steen grote hebt van ongeveer 9-14mm.

Indien je andere steen soort neemt moet je wel rekingen houden dat deze meestal vuil zijn en moeten worden afgespoeld.(Vooral voor olie sporen)

Zorgt wel dat GEEN mooi ronde stenen hebt! wel een rouwe vorm.

een goede filterplant is gele lis

veel su6,
florafun.be
dinsdag 31 augustus 2010 - 10:30
lieslotje

Lieslotje

Ik heb in Nederland de prijzen gezien van 120 tot 150 euro per bigbag. Let op:
Inhoud verschilt aanzienlijk. Soms is 1 m3 700 kg en bij de ander 1m3 1200 kg. Per ton (1000) kg inkopen is eerlijker!!
In Belgie is de lava aanzienlijk goedkoper. Wie heeft inmiddels het adres uit Kelpen ontvangen???? Dit is via een topic vanaf 2007 hier!
Het zou erg goedkoop zijn maar er is geen prijs genoemd. Als we met meerderen bestellen is de prijs ook goedkoper. Ik heb genoeg aan 2 ton ( dus +/- 2 bigbags)
donderdag 2 september 2010 - 13:24
Eucharis

Eucharis

Beste vrienden, ik heb ondertussen wel al een adres gevonden waar ik goedkoop lava heb kunnen kopen.Ik heb lava los kunnen kopen, dus per ton. de maat 8/16 aan 42,950 euro, en de maat 46/32 aan 40,950/ton + BTW 21%. Deze was wel niet gewassen, maar voor mij speelde dat geen rol. Deze prijs is wel van een leverancier hier in de buurt op een 10-tal km van mijn deur. Voor grotere afstanden zal dat wel wat duurder uitkomen denk ik. In deze prijs zit ook wel transport in. Hier volgt het adres:
Bouwmaterialen gebroeders Hermans nv, Steenhuffeldorp 60, 1840 Steenhuffel, tel:052/30 91 04, fax: 052/30 32 24. Vragen naar Lieven. Beste vijvervrienden ik hoop dat ik jullie hiermee een grote dienst heb bewezen en groetjes
woensdag 15 september 2010 - 08:44
lieslotje

Lieslotje

Ik vind het geweldig dat je ons hier een goedkoop adres kan opgeven!! Wat een verschil met Nederland!! Inmiddels heb ik via een Belgische vreindin kunnen bestellen maar weet nog niet wat de exacte prijs gaat worden. Het moet dan nog vervoerd worden naar Midden Nederland en dan wordt het een stuk duurder!!( we hebben eigen wagens dus dat moet lukken)

woensdag 15 september 2010 - 09:29
Eucharis

Eucharis

Sorry, ma ik denk niet dat je daar de lava zal kunnen laden omdat deze firma geen stocks heeft
donderdag 16 september 2010 - 10:59
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).