Bedankt voor de reactie.
Wat het "prijsverschil" tussen de voorgevormde vijvers en folie betreft, de achterste vijverbak die hebben we al een groot aantal jaren. De 2e bak hebben we onlangs gekregen ( zat een klein lekje in maar dat heb ik kunnen repareren).
In eerste instantie zouden we het ook met folie gaan doen maar we hebben een beperkt budget en als je dan al een voorgevormde vijver hebt en je krijgt er eentje gratis bij, dan is de keuze niet zo moeilijk.
Waarom sierstenen ? Ik probeer ( ook weer vanwege het beperkte budget ) zoveel mogelijk de materialen die ik al heb van de "vorige" vijver te hergebruiken.
Maar goed, terug naar de kern van mijn vraag. Dat compost "inzakt" daar heb ik totaal geen rekening mee gehouden. (ik ben onervaren wat tuinen betreft en heb zeker geen groene vingers)
Waardevolle opmerking ! want als het na 1 a 2 jaar de helft in volume is afgenomen en de vijverranden zijn weer helemaal zichtbaar, dan hoef ik niet met je te wedden want dan krijg ik zeker spijt.
Oké, ik ga toch maar voor zand, aangevuld met een laag goede tuinaarde op die plekken waar ik mogelijk plantjes, mos o.i.d. ga plaatsen.
Je reactie komt net op tijd, ik zou morgenochtend eventueel de compost gaan "bestellen". Dat hoeft dus niet meer. Gelijk maar afzeggen.
Nogmaals bedankt. Vriendelijke groet, Erik