Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Heb een groot en naar probleem met de planten in vijver, en dan specifiek de planten op de vijver rand. De rand is schreef aangelegd en de planten (riet) vallen regelmatig om. Als ik s'morgens naar de vijver loop en heeft geregend of gewaaid dan hoef ik niet vreemd staan te kijken als de planten weer drijven.
Heb ondertussen vele stenen er onder gelegd zodat het iets vlakker was onder de plant maar niets hielp tot nu toe.
Heeft iemand misschien een goede tip voor mij zodat ik meer van mijn vijvers kan genieten???.
Bedankt voor je antwoordt, maar ook deze mogelijkheid heb ik reeds geprobeerd.
Ook een combinatie van deze twee, een steen eronder en één erop is geprobeerd.
Maar ook dit was niet de ideale oplossing.
Dus hoe verder, dacht ik???????????????????
mmm... dan wordt het lastig. Mijn vijverbak hebben ze scheef ingegraven en bij mij vielen ook de hoge planten om als het waaide. Ik heb kiezel in de mandjes liggen, daarop vijvergrond (met plant er in uiteraard) en daarop van die grote maaskeien. Toen was het opgelost.
Ik ken niets van vijvers aanleggen, maar stel je jezelf wel eens de vraag waarom de planten omvallen? Waarschijnlijk kunnen ze niet diep wortelen door een of andere constructie?
Riet kan nogal hoog worden. Door regen kunnen ze top zwaar worden en kunnen daardoor makkelijk omwaaien. Misschien staan ze te ondiep en in te lage potten of manden.
Ze staan op een rand, die ongeveer 30 a 40 cm diep is.
Wat bedoel jij met lage potten??
Als ik ze op de rand en in de hoeken wil hebben staan ze wel op de goede plek.
De vijvers zijn gemaakt met zeil, dus vast zetten ????????????
Ik weet niet hoe hoog de potten zijn waar ze in staan maar als je een pot van 30cm hoog hebt dan heb je al wat houvast en er dan een behoorlijk zware steen erbij. Misschien moet je ze anders toch wat dieper zetten.