menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijverwijnvat kikkervisjes

Ga naar meest recente reactie

nimwegen

Nimwegen

Hallo,

Kikkervisjes zitten bij mij in de wijnton. Plantjes doen het allemaal goed. Er zitten veel insecten in het water. Watervlooien, muggelarven andere beestjes enz. Geen visjes vanwege vraatzuchtige bl. reiger.
Kikkervisjes zwemmen al een poos met achterpootjes. Het is nu begin juli, worden de kikkervisjes alsnog dit jaar een kikker?
Kikkerdril had ik toen van iemand gekregen en verdeeld in 3 vijverwijntonnen.
Volgens mij hadden ze al kikkers moeten zijn. Zeker als ze in sloten of kreken hadden gezeten.
zondag 8 juli 2012 - 13:45
Bombycilla

Bombycilla

Ja die worden nog kikker,zorg wel dat ze ook uit de vaten kunnen komen.
Gaat het om bruine kikkers?
zondag 8 juli 2012 - 16:01
nimwegen

Nimwegen

Ik heb geen flauw idee welke kleur ze krijgen. Ik heb toen kikkerdrillen van iemand meegekregen. Dat zou ik dan moeten vragen.

Wat dan als ze bruin of groen zijn?

Er liggen genoeg bladplanten aan de oppervlakte waar ze op kunnen zitten en het water zit tot 7 cm onder de rand van de ton. Is dat een probleem?
zondag 8 juli 2012 - 17:54
Boerke

Boerke

Bij ons heeft het ook langer geduurt tot ze kikkers waren. Misschien te maken met de temperatuursschommelingen. Vorig jaar hadden ze al vroeger gepaard dan dit jaar.Groene kikkers paren later.Vanaf april.
Bruine kikkers blijven niet in de vijver. Ze trekken onder de struiken en naar het land. Voor hun winterslaap komen ze terug naar een vijver.
De groene kikker daarentegen blijft wel in de vijver,als de vijver hem aanstaat. Deze zijn ook grotere kwakers dan de anderen.
zondag 8 juli 2012 - 22:59
nimwegen

Nimwegen

De kikkerdrillen is afkomstig van een bruine kikker. Had al een groene kikkers in mijn vijverton. Ze bijten elkaar toch niet?? Territoriaal bedoel ik
De buren zullen het leuk vinden....
donderdag 12 juli 2012 - 22:23
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).