menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aantal vissen

Ga naar meest recente reactie

tib888

Tib888

Ik heb een vijvertje van iets meer dan 1800l met momenteel 7 Sarasa's (1 jaar oud).

Kunnen hier nog enkele goudwindes bij?
Of 1 zonnebaars?

Ik wil m'n vijver niet overbevolken of m'n sarasa's laten uitmoorden.

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 7 maart 2013 - 18:13
merlemoon123

Merlemoon123

hoi hoi hoi
overbevolk raakt hij niet snel, het is een best grote vijver voor sarasa's.
en goudvissen en dei vissen gaan best goed samen. ze doen elkaar in iedergeval niks.
donderdag 18 april 2013 - 17:33
Bombycilla

Bombycilla

waarom wil je er een zonnebaars bij?
zaterdag 20 april 2013 - 15:10
Polplastron

Polplastron

overbevolk raakt hij niet snel, het is een best grote vijver voor sarasa's.

Overbevolken kan wel degelijk! Om je vijver en z'n bewoners gezond te houden zet je best veel planten in de vijver en relatief weinig vissen.

Bij veel planten en weinig vissen zal het water, zonder enige vorm van filteren, over het algemeen mooi helder blijven en zullen de bewoners gezond blijven.

Bij veel vissen en weinig planten vraag je gewoon om miserie en zal je via allerlei kunstgrepen moeten proberen je water gezond te houden.

Ik ben even kwijt hoe die algemene stelregel weer was, maar ik geloof dat men vroeger wel eens zei dat je in een vijver het aantal liters moest delen door 10 en dat je dan wist hoeveel centimeter vis je mocht zetten. In jouw geval zou dat dan 180 cm vis zijn (rekening houdend met de volwassen lengte die bij een goudwinde toch al snel 40 cm of meer kan zijn! Goudvissen halen ook al snel zo'n lengte). Dat die richtlijn natuurlijk maar een richtlijn is spreekt vanzelf, maar veel meer dan dat zou ik toch nooit in m'n vijver zetten zelfs al stond hij verder vol met planten. De lengte van vissen wordt blijkbaar om een of andere reden wel mee bepaald met de grootte van de plaats waar ze leven, maar om nu te zeggen dat vissen in een kleine vijver klein blijven, dat zijn toch verkoperspraatjes!

Groeten,

Pol
zaterdag 20 april 2013 - 16:09
tib888

Tib888

Momenteel zitten er 7 sarasa's in, en ik zou hier graag wat variatie in brengen.
Aangezien goudwindes best met minstens 4 of 5 zijn vrees ik dat dit wat te overbevolkt is. Daarom had ik gedacht aan een zonnebaars, een mooie vis waarvan je er best maar 1 houdt.
zaterdag 20 april 2013 - 23:35
Polplastron

Polplastron

De zonnebaars is een hele mooie vis die zich ... helaas ... niet veel laat zien!
Zelf had ik er destijds drie in mijn vijver. De enige momenten dat ik er achter kwam dat ze er nog waren was als ik in de zomer op blote voeten de vijver in ging om hier en daar nog eens een lelieblad of zo te verwijderen. Als ik dan per ongeluk in het territorium van zo'n baars terecht kwam, beet die met veel kracht in m'n tenen!

Veel variatie in je vijver is leuk, maar echt nodig is het niet. Persoonlijk heb ik liever een vijver met
zondag 21 april 2013 - 09:35
jack1

Jack1

Hoi
Mooie vijver heb je daar .is hij pas aangelegt of ??

zondag 28 april 2013 - 10:10
tib888

Tib888

Hij is ongeveer een jaar oud. De foto is van vorige zomer.
zondag 28 april 2013 - 12:09
tib888

Tib888

Ik heb er uiteindelijk 2 kleine gouwindes en 2 blauwwindes bijgedaan.
zaterdag 11 mei 2013 - 21:21
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).