Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
hoi
ik en mijn vriendin hebben kikkerdril gevonden in een grote vijver. je kan zien dat dat de eene klomp ouder is dan de anderen. bij de ene zijn het gewoon zwarte stipjes die erin zitten, en bij de anderen zijn het stipjes met een soort staartje.
wij hebben echt geen iedee hoe lang het duurt voordat kikkerdril uitkomt. op een andere site zagen we al dat er drie tadia kikkerdril is. wij denken dat die met die mini staartjes in het tweede stadia zitten.
Die 'staartjes' zijn dus al uitgekomen. Eer de kikkervisjes actief over de ganse vijver beginnen rond zwemmen, schat ik dat op een drietal weken.
De andere dril moet normaal uitkomen in ongeveer een week tijd, ook een beetje afhankelijk van het weer. Het zal er natuurlijk van af hangen of de eitjes bevrucht werden en je ze niet weggenomen hebt voor de mannetjes er de kans toe kregen.
Die kans is klein maar het bestaat.