Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb vorig jaar massa's hoornblad in de vijver gegooid, maar het gedijt niet. Ook waterpest en eendekroos heb ik met bakken tegelijk erin gesmeten, maar er komt niet veel van voort. De planten liggen gewoon op de bodem en als ik ze met een rijf ophaal zien ze er geel uit. Bovendien zitten ze onder een laag smerigheid. Ik moet wel meegeven dat ik het hoornblad niet op de bodem verankerd heb gezien de enorme hoeveelheid ervan - ik kan moeilijk een steen aan elk plantje binden. Ik heb het kruid gewoon in de vijver gegooid in de hoop dat deze voor hardnekkig doorgaande planten zich zo wel zullen vermeerderen.
Maar er komt niets van en mijn vijverwater is intussen troebel.
Bedankt voor uw reactie! Ik heb gelezen dat hoornblad eigenlijk een plant is voor het wat diepere water en heb het naar het diepste gedeelte van de vijver gebracht. Nu is het afwachten.
En ja, over waterkwaliteit. PH is 7, maar kH 1 en dat is echt heel slecht. Maar met chemische produkten ga ik echt niet knoeien.
hier heb ik plus-2 weekjes terug ook bosjes hoornblad in me vijver gedaan .
hier groeien ze wel goed .ik denk toch dat bij jou welicht het probleem bij het water ligt >>