Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Is er iemand die mij kan vertellen wat er gaande is met mijn darmera peltata?
Ik heb er zo'n week geleden drie groene plantjes aangeplant in een drassige moeraszone van de vijver en die lijken te verkleuren naar bruin en laten zich hangen.
Is deze plant dan toch niet geschikt voor in het water, niettegenstaande ik op internet al foto's tegenkwam van deze plant in een stromende rivier.
Darmera is een plant die goed tegen de zon kan, maar deze exemplaren lijken afkomstig van een tuincentrum (?) o.i.d. en waren mogelijk slechts de kas gewend. En dan plotseling in de volle zon in de hoogzomer. Gelukkig is het een ijzersterke plant dus met wat geluk overleeft ze wel.
Het is inderdaad een heel sterke plant. Na enkele jaren heeft hij al wat rond hem staat verdrukt. Hemerocallis, Hosta's ...Ze moeten allemaal wijken. Volgend voorjaar zal ik moeten een bijl hanteren om hem terug op zijn plaats te krijgen. Met een spade is het onbegonnen werk.
sophora
Ik heb er nog 1 van de 3 kunnen redden en aan de oever geplant.Hij herpakt zich terug mooi maar in het water kwijnde hij weg.Ook al was het water maar 5 cm diep.
Bedankt voor jullie commentaren
Ondertussen is de plant al volop uitgegroeid vermoed ik, want het is eigenlijk een woekerplant, ze groeit vanuit wortelknollen overal tussen en op, ze houdt wel van de schaduw en bij ons volop in de moeraszone. Elk jaar moeten we ze uitdunnen om ze de baas te blijven. We halen ze dan uit en zoeken de mooiste knollen en deze mogen niet te diep worden uitgeplant. Het is wel een mooie plant voor aan de vijver en ook voor andere natte schaduwplaatsen in de tuin, behalve in de zon.
Ik heb er mij drie nieuwe aangeschaft in de herfst en op een andere plaats aangeplant.Niet meer in de moeraszone maar in de oever.Deze doen het uitstekend.Staan wel in de volle zon.