menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Darmera deltata

Ga naar meest recente reactie

baba

Baba

Hallo

Is er iemand die mij kan vertellen wat er gaande is met mijn darmera peltata?
Ik heb er zo'n week geleden drie groene plantjes aangeplant in een drassige moeraszone van de vijver en die lijken te verkleuren naar bruin en laten zich hangen.
Is deze plant dan toch niet geschikt voor in het water, niettegenstaande ik op internet al foto's tegenkwam van deze plant in een stromende rivier.

Vijvers & Vissen

dinsdag 6 augustus 2013 - 17:59
RdB

RdB

Darmera is een plant die goed tegen de zon kan, maar deze exemplaren lijken afkomstig van een tuincentrum (?) o.i.d. en waren mogelijk slechts de kas gewend. En dan plotseling in de volle zon in de hoogzomer. Gelukkig is het een ijzersterke plant dus met wat geluk overleeft ze wel.

Ruud
dinsdag 6 augustus 2013 - 18:25
baba

Baba

Bedankt Ruud voor uw antwoord.Deze darmera's komen idd uit de kas van een winkelcentrum en staat in de volle zon.
dinsdag 6 augustus 2013 - 18:37
sophora

Sophora

Het is inderdaad een heel sterke plant. Na enkele jaren heeft hij al wat rond hem staat verdrukt. Hemerocallis, Hosta's ...Ze moeten allemaal wijken. Volgend voorjaar zal ik moeten een bijl hanteren om hem terug op zijn plaats te krijgen. Met een spade is het onbegonnen werk.
sophora
dinsdag 6 augustus 2013 - 22:09
baba

Baba

Ik heb er nog 1 van de 3 kunnen redden en aan de oever geplant.Hij herpakt zich terug mooi maar in het water kwijnde hij weg.Ook al was het water maar 5 cm diep.
Bedankt voor jullie commentaren
maandag 26 augustus 2013 - 07:36
meerkat

Meerkat

Ondertussen is de plant al volop uitgegroeid vermoed ik, want het is eigenlijk een woekerplant, ze groeit vanuit wortelknollen overal tussen en op, ze houdt wel van de schaduw en bij ons volop in de moeraszone. Elk jaar moeten we ze uitdunnen om ze de baas te blijven. We halen ze dan uit en zoeken de mooiste knollen en deze mogen niet te diep worden uitgeplant. Het is wel een mooie plant voor aan de vijver en ook voor andere natte schaduwplaatsen in de tuin, behalve in de zon.
woensdag 21 mei 2014 - 15:29
baba

Baba

Ik heb er mij drie nieuwe aangeschaft in de herfst en op een andere plaats aangeplant.Niet meer in de moeraszone maar in de oever.Deze doen het uitstekend.Staan wel in de volle zon.
woensdag 21 mei 2014 - 17:56
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).