Hallo medeforummers,
Ik heb een klein voorgevormd vijvertje, gewoon om ook wat water in de tuin te hebben met mooie vijver- en moerasplanten.
inmiddels ligt hij er bijna 10 jaar en het heeft lang geduurd eer het ook een mooi helder vijvertje was, want ik had veel last van draadalg.
Twee jaar geleden had ik echter spontaan watervlooien in de vijver en in no time was het vijvertje kraakhelder. In de herfst verdwenen de watervlooien, maar niet verwacht kwamen ze in het voorjaar weer in grote getale tevoorschijn, dus nog steeds een kraakheldere vijver. Mij hoor je niet klagen...
Maar, nu het vijvertje zo helder is, is ook heel duidelijk te zien en te meten, dat er zeker 30 cm bezinksel in ligt en dus nog maar de helft van 60 cm diepte, dit heb ik met een stokje gemeten.
Nu zou ik graag toch wel een deel van dit slib willen weghalen, maar tevens ben ik dan een beetje bang, dat ik dan ook de watervlooien kwijt ben en dat wil ik niet!
Nu zat ik te denken, dat als de watervlooien eenmaal weer boven water gekomen zijn, het dan het moment is om dat slib te verminderen.
Is dat een juiste gedachte is dan ook mijn vraag...?
Groetjes Libosa