menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aantal paddenvisjes

Ga naar meest recente reactie

tib888

Tib888

Sinds vorige week krioelt mijn vijvertje (+-1800L) van de paddenvisjes.

Wat voor percentage zal het uiteindelijk overleven en doorgroeien tot pad?

Het zijn er namelijk honderden en mijn vissen hebben blijkbaar geen intentie hun nieuwe buren op te peuzelen.
maandag 14 april 2014 - 10:54
Bombycilla

Bombycilla

Overleven is afhankelijk van de kansen die jou tuin en omgeving ze biedt
maandag 14 april 2014 - 11:39
tib888

Tib888

Dan vrees ik dat ik binnenkort met enkele honderden padden zit
dinsdag 15 april 2014 - 11:19
Bombycilla

Bombycilla

Daar gaan er nog genoeg van dood,en padden kun je niet genoeg hebben in je tuin toch
dinsdag 15 april 2014 - 12:21
Boerke

Boerke

Kijk, bij ons is dit ook zo . Aan de dikkopjes van de padden komen onze vissen niet aan maar op die van de bruine kikker zitten ze te wachten tot er één uit de moerasvijver komt.
En hoeveel je er gaat over houden?? Zoals Bombycilla zegt, er sterven er nog veel. En als ze groot genoeg zijn trekken ze de tuin in en je zult verbaast zijn waar je er eentje tegen komt . En soms is dit wel "verschietelijk" als je zo één voor uw neus ziet.
donderdag 1 mei 2014 - 21:28
Arico

Arico

Overlevingskans hangt af van onnoemelijk veel factoren. Als jouw vijver zoveel dikkopjes kan huizen dan heb je een biologisch evenwichtige vijver. Wat de juveniele/volwassen padden betref: het voedselaanbod zal veelal de doorslag geven; de natuur zal altijd streven naar een evenwicht.
donderdag 8 mei 2014 - 22:58
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).