Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo Tom,
Ik kan U onmogelijk met mail bereiken daarom dit berichtje.
Zonnebaars oké maar alleen te verkrijgen deze zomer in augustus, bij interesse gelieve nogmaals
te mailen...
Hallo Tom,
Ik kan U onmogelijk met mail bereiken daarom dit berichtje.
Zonnebaars oké maar alleen te verkrijgen deze zomer in augustus, bij interesse gelieve nogmaals
te mailen...
Weet niet precies waarover het gaat maar krijg toch de kriebels bij het woord zonnebaars ?
Mijn intuitieve reactie : is niet doen !
Tenminste als het over die agressieve geheel niet in Europese waterlopen thuishorende alleskiller gaat en die daar maar al te vaak gedumpt wordt !!!
Dit baasje wordt op sommige koi-sites zeer welwillend gepromoot om alle dierlijke vissenbedreigingen te bedwingen, let wel na de opgegeten Libellelarven hebben deze beestjes nog steeds honger en gaan achereenvolgens uw kikkers, padden, salamanders en uiteindelijk ook uw visbroedsel te lijf.
Mijn mening : te mijden en indien u het toch niet kunt laten bij einde interesse visjeshobby :
in de blender ipv de wc pot (is gelijk aan de onderaardse metro voor vissen in sommige gevallen).
Dat de meningen over een zonnebaars onder vijverliefhebbers niet gelijklopend is, wijst er alleen maar op dat "vijveren" geen exacte wetenschap is. Dit onderwerp heeft op menig forum al tot leerrijke uitwisseling van ervaringen geleid. Het ja dan nee van een zonnebaars is volgens mij afhankelijk van vele factoren. ééntje in een vijver van + 20.000l zal niet te veel problemen geven. Waar alle meningen zouden gelijk moeten zijn, is inderdaad dat een dergelijke vis niet mag uitgezet worden.
Ja deze moet men zelfs niet uitzetten de vis komt vanzelf in de vijver, hier moeten er eitjes meegekomen zijn met waterplanten of aan de poten van een reiger of andere vogel in een minimum van tijd hadden we er ontelbaar veel, ze kweken gelijk zot.
Ik voorzie op lange termijn misschien problemen...
Ja deze moet men zelfs niet uitzetten de vis komt vanzelf in de vijver, hier moeten er eitjes meegekomen zijn met waterplanten of aan de poten van een reiger of andere vogel in een minimum van tijd hadden we er ontelbaar veel, ze kweken gelijk zot.
Ik voorzie op lange termijn misschien problemen...
Beste klompken,
ik vrees dat Ines zopas onbewust heeft uitgelegd waarom deze vis af te raden is, ook in de eigen vijver. . . deze veelvraat wordt net als andere vissoorten via de voeten van zwemvogels in een niet te stuiten tempo over Europa verspreid en dat leidt gegarandeerd tot een natuurramp, de vraatzucht van dit kleurrrijke monster kennende ! Mag ik U totaal vrijblijvend aanraden om even te kijken hoe gelukkig NO - Australië is na de import van de brulkikker ter verdelging van een veeleer lokaal probleem . . .
Hoi ik ken een persoon die een brulkikker als mopje in haar tuin verkregen heeft, uiteindelijk na een
lange zoektocht hebben ze die verwijderd omdat de hele buurt de slaap niet meer kon vatten.
Heeft men in Australië die brulkikker ingezet ter verdelging van de zonnebaars?
Ik wil zeker geen brulkikker in mijn tuin....
Hoe kan ik die populatie indijken? Ik kan de vijver niet laten leeglopen (140.000 l)...
140 000 liter ?
Mens dat is echt wel verschrikkelijk groot, weet U dat zeker en indien wel dan is uw vijver zeker zelf-regulerend en kun je alles kweken wat er te kweken valt , k ben een heel klein beetje jaloers,
wat een klets, de zonnebaars is territoriaal, dus als je m als laatyste toevoegd aan je vijver is er niks aan de hand...
je moet het wel bij 1tje houden anders heb je dr zo een handvol...
Ze zijn toch bijna niet te vangen in een vijver, ik bedoel iemand die ze wil vangen zal zich tot de hemel of de hel wenden....ze zijn uiterst wendbaar, schuw en vlug. Ergens zou U een ganse namiddag bezig zijn om er eentje te vangen dus beter niet