Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Laat hier een hovenier of architect naar kijken. Duur? U hoeft geen echte tuinontwerp te laten maken. Een schets is ook voldoende. Het voordeel van een hovenier is, deze kan meteen zelf aan de slag gaan. U dient rekening te houden met de ligging, vorm, de zon, dieptes enz. Eigenlijk te veel om op te noemen.
misschien ook nuttig om zelf al een idee te vormen welk soort vijver u wenst.
plantenvijver, zwemvijver, koivijver,...
er zijn vele mogelijkheden die natuurlijk de prijs bepalen.
hey
wij hebben ook een vijver en daar rond ligt een bakirai terras heel mooi vind
je moet anders eens kijken bij mijn vijver daar staan enkele foto's op
wel natuurlijk eerst de vijver aanleggen en dan het teras aanleggen
het is wl veel werk voor het aan te leggen natuurlijk zijn er meerdere manieren om dit te doen
Mijn tip: bedenk van te voren goed wat je voor ogen hebt als je een "natuurlijke vijver" wilt. Voor mij is een natuurlijke vijver een vijver waar je weinig bemoeiienis mee hebt, dat is vind ik het meest natuurlijke. Dat betekent (voor mij) ook dat alles wat er in komt, zijn eigen weg moet vinden. Je zegt dat je ook vissen wilt; bedenk dan goed in wat voor klimaat je de vissen houdt. Voor mij is dit een belangrijke reden om juist geen vissen te hebben; ik heb dan het gevoel dat ik minder verantwoording heb voor mijn vijver - als het de kikkers niet aanstaat, dan trekken ze wel verder Voor mijn gevoel past ook bij een natuurlijke vijver dat het geen mooi schoon, opgeruimd en overzichtelijk geheel is. Het runt zichzelf, en daarbij hoort een klimaat dat steeds veranderd. Maar goed, da's mijn idee. Volgens mij wel goed als je van te voren weet wat je wilt (en wat je vooral ook NIET wilt!).