Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb enkele grote eikenbomen staan waar, tot mij spijt, het ene jaar massa's eikels op staan en andere jaren minder tot zeer weinig waarvoor ik dan blij ben. Deze massa eikels geeft dan ook enorm veel opslag die ik tot vervelens toe tracht te verwijderen. Op één plaats heb ik Polystichum polyblepharum staan en hetgeen me opvalt is dat ik daar zelden een jonge eik dien uit te trekken. Deze wintergroene varen vind ik ook zeer geslaagd. Buiten eikvaren en dubbelloof die ik ook beide heb staan ken ik geen andere wintergroene varen buiten Polystichum en ook nog tongvaren.
Zijn er nog wintergroene varens die ins ons klimaat winterhard zijn zonder extra afdekken en die minimum 50 cm hoog zijn?
Heeft er nog iemand deze ervaring (onderdrukken van opslag) met andere planten?
Hoewel ik de eikels soms verfoei zou ik die bomen voor geen geld van de wereld willen missen.
Zeer herkenbaar probleem. In goede jaren dwing ik mezelf elke keer als ik bij de eiken kom er minimaal 200 uit te trekken, dan hou je het een beetje bij.
Epimedium heeft hier hetzelfde effect. Ik denk dat ze net als jouw varens net even te hoog zijn voor de eiken zaailingen.