menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sierfruit

Ga naar meest recente reactie

Karin

Karin

Ik hoop dat ik hier op het juiste adres ben! Ik heb sinds april een moestuin, waar ik gewoon maar aan de slag ben gegaan. Ik heb o.a. sierfruit gepoot, kalebassen en siermais. Dat doet het erg goed.
Mijn vraag is; wanneer kan ik deze het beste oogsten. Er zitten nu al forse exemplaren bij, maar hoe weet ik of ze uitgegroeid zijn. En moeten ze na het oogsten nog een bepaalde tijd drogen? Wie weet het? Alvast bedankt!

Groetjes,
Karin
donderdag 20 juli 2006 - 09:28
Uvacrispa

Uvacrispa

Beste Karin,
Het fruit moet goed stevig zijn wanneer je het langere tijd wil bewaren. Maïs moet dus echt al hard aanvoelen voor je deze oogst en kan bewaren.
Sierkalebassen moeten ook een stevige huid hebben om ze te kunnen bewaren. Ik vermoed dat je dus nog wel tot begin september moet wachten voor je de eerste vruchten oogst om te ebwaren. Als je van mening bent dat ze te groot worden, dan kan je ze jong oogsten en in de keuken gebruiken als pompoenen...

zaterdag 22 juli 2006 - 18:13
Bowie

Bowie

Mag je sierkalebassen dan opeten???
zaterdag 22 juli 2006 - 19:33
andre

Andre

Daar zou ik niet doen ze eten daarom ook sierkalabassen

andre
zaterdag 22 juli 2006 - 19:39
Bowie

Bowie

Ja dat is ook wat ik dacht.
zaterdag 22 juli 2006 - 21:40
Karin

Karin

Nee, het is voor de decoratie. Maar ik dacht dat ze misschien kwetsbaar zijn vlak na het oogsten. Vandaar mijn vraag ook over het drogen!
In elk geval niet te snel oogsten, dat is me duidelijk!
Karin
zaterdag 22 juli 2006 - 23:48
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).