Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb in mijn tuin in de volle grond een paarse paprikaplant staan met een volwassen en een aantal kleine paprika's eraan! Mijn vraag is: hoe weet ik wanneer de paprika rijp is?
Heb per ongeluk al een paprika weg gehaald die nog wel eventjes moest.
Ook heb ik nog een vraagje:
Ik zou zo graag een citroenplantje willen hebben.
Helaas kan het niet vanuit de pit. (moet volgens mij geent zijn)
Zijn er nog andere mogelijkheden?
Ik vind €20,- best veel geld voor zo'n plantje.
(zelf opkweken is ook veel leuker)
zelf heb ik nog nooit paarse paprika's gezien
ik heb rode en gele in de tuin
nu zijn ze nog groen van kleur maar als je maar (veel!) geduld
hebt veranderen ze vanzelf van kleur
dus als jouw papr. nog groen zijn dan moet je wachten tot ze
volledig paars worden
eenmaal gekleurd zijn ze veel lekkerder(zoeter)
hoemeer water je ze geeft hoe groter de papr. worden
ook houdt de plant van niet te veel zon
Hallo Kelly
In verband met het citroenplantje,met de pitten lukt het wel hoor!
De pitten in een glas water leggen,een paar keer per dag het water verversen.(eerste dag)
De volgende dag het water afgieten en de pitten wat laten opdrogen,maar niet laten uitdrogen!
De volgende dagen, goed kijken dat ze niet uitdrogen (ik heb ze in een klein bodempje water gelegd)
Na een paar dagen ziet ge de pitten kiemen (ik heb dan nog wat gewacht en laten kiemen)en dan inplanten.(Niet te diep planten ,Ongeveer een kleine cm en dan GEDULDIG afwachten!!
Veel succes
Bedankt voor het antwoord! het probleem is dus, ze komen er paars aan. Zodra het bloemetje eraf valt en het vruchtje zich ontwikkeld is het al paars! Ook zijn ze al vanaf het begin glad en glimmend.
Maar i.i.g. bedankt!
@Eliane: Bedankt voor je reply! Maar ik hoorde dus dat je boompje geent moet zijn wil je daadwerkelijk vruchten krijgen?
Zijn er hier nog mensen die mij kunnen helpen/adviseren??
Thansk in advance
De bloemen zijn wit met een beetje paars erdoor.
Zodra de bloemblaadjes eraf vallen, komt er een gelige/witte knop uit.
En een dag of iets erna, is het al paars gekleurd.
Maar ik weet zeker dat het om paprika gaat!
Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.