menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Meloenen kweken

Ga naar meest recente reactie

hekske

Hekske

Hallo,

Wij hebben een meloenplantje (ik denk cavaillon) gekregen en zouden dit in onze serre willen planten.

Kan er mij iemand zeggen wat ik moet doen om dit tot een goed einde te brengen aub

Ik dacht dat het de bedoeling is om ze te toppen na 3de of 4de knop, maar ik weet het echt niet meer.

Alvast bedankt voor de info

zondag 3 mei 2009 - 17:55
floragek

Floragek

Hoi Hekske,
De grond moet goed bemest zijn. Steek de grond een steek diep weg (50 x 50 cm.) Vul de onderste helft met verse paardenmest en hierop weer de grond gooien zodat een klein heuveltje ontstaat.
Uiterst voorzichtig met watergeven. De grond rondom de stam van de meloen mag niet nat worden.
Verder moeten ze worden bestoven omdat ze eenhuizig zijn
Meloenen krijgen huin vruchten hoofdzakelijk aan de zijscheuten deie uit de hoofdzijscheuten groeien. Daarom worden de hoofdscheuten getopt, zodra het vijfde blad geheel ontwikkeld is. De zijscheuten die na die snoei verschijnen eveneens nas het vijde blad toppen
Succes ermee.

Henk.
zondag 3 mei 2009 - 22:32
hekske

Hekske

Heel erg bedankt Henk !

k ga het zeker zo doen.

liefs

Hekske
vrijdag 8 mei 2009 - 15:39
Sentenier

Sentenier

beste
wat bedoeld u met dat de stam rond de meloen niet vochtig mag worden?
zondag 17 mei 2009 - 12:15
floragek

Floragek

Hallo Sentenier,

Ik heb geschreven dat de grond rondom de stam (of stengel) niet nat wordt (of in ieder geval weer vlug aandroogt. Je kan de meloen ook aanaarden met zand dat droogt veel vlugger op.
Meloenen hebben heel vlug last van stengelrot, vandaar deze maatregel.

Groet

Henk
zondag 17 mei 2009 - 20:42
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).