Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb in t verleden n abrikozenboom geplant..t eerste jaar kwamen er inderdaad abrikozen aan..heb er heerlijk abrikozenjam van gemaakt.
Wat schetst mijn verbazing,dat t jaar erop,ipv abrikozen er pruimen aan dezelfde boom hangen....hoe kan zoiets??
Nu hangen er ieder jaar pruimen aan..raar he
misschien een dom andwoord van mij, maar zou het kunnen zijn dat de abrikoos geent is op een pruim en dat de pruim het gewonnen heeft, jammer van je abrikozen
Zoals Suldrun verteld heeft worden abrikozen op een pruimenonderstam (pruimenboom) geënt. Indien de wildopslag van de onderstam niet tijdig wordt weggenomen dan gaat die sterker groeien dan het geënte ras. Na enkele jaren zie je dan meer pruimentakken en pruimen dan abrikozen.
Probeer te ontdekken of er nog levende abrikozentakken overblijven en snoei dan de ongewenste pruimentakken weg.
Het kan ook zijn dat de abrikoos afgestorven is en dat enkel de pruimonderstam nog verder groeit. In dat geval laat je die dan maar groeien.
Ongewenste wildopslag kan je best NU ook al verwijderen. De snoeiwonden genezen snel en hoeven niet afgedekt te worden.