menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Abikozen enof pruimenboom

engelinde

Engelinde

Ik heb in t verleden n abrikozenboom geplant..t eerste jaar kwamen er inderdaad abrikozen aan..heb er heerlijk abrikozenjam van gemaakt.
Wat schetst mijn verbazing,dat t jaar erop,ipv abrikozen er pruimen aan dezelfde boom hangen....hoe kan zoiets??
Nu hangen er ieder jaar pruimen aan..raar he

Groetjes Nana
zondag 28 juni 2009 - 13:06
suldrun

Suldrun

misschien een dom andwoord van mij, maar zou het kunnen zijn dat de abrikoos geent is op een pruim en dat de pruim het gewonnen heeft, jammer van je abrikozen
zondag 28 juni 2009 - 15:06
engelinde

Engelinde

Dat is heel goed denkbaar zoiets...en helemaal geen dom antwoord..
Had er zelf aan zoiets niet gedacht...thnxx
zondag 28 juni 2009 - 15:15
guy_fruit

Guy_fruit

Zoals Suldrun verteld heeft worden abrikozen op een pruimenonderstam (pruimenboom) geënt. Indien de wildopslag van de onderstam niet tijdig wordt weggenomen dan gaat die sterker groeien dan het geënte ras. Na enkele jaren zie je dan meer pruimentakken en pruimen dan abrikozen.
Probeer te ontdekken of er nog levende abrikozentakken overblijven en snoei dan de ongewenste pruimentakken weg.
Het kan ook zijn dat de abrikoos afgestorven is en dat enkel de pruimonderstam nog verder groeit. In dat geval laat je die dan maar groeien.
Ongewenste wildopslag kan je best NU ook al verwijderen. De snoeiwonden genezen snel en hoeven niet afgedekt te worden.

Guy
http://www.houtwal.be
zondag 28 juni 2009 - 22:08
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).