menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bladeren van druiven worden geel.

Ga naar meest recente reactie

Tuingek

Tuingek

Hallo allemaal,

Ik heb voor mijn verjaardag van de buren 2 blauwe druiven struiken gekregen. (Vers vanuit het tuincentrum, dus niet uit hun iegen tuin)>
Ik heb ze tegen de zuidmuur van onze woning gezet dus hele dag volle zon en in goede grond, ruim en diep gat gegraven en onderin grint gegooid voor drainage.zoals op de bijsluiter stond.
Er zitten al wat trosjes aan, en ik geef regelmatig water nu het zo droog en warm weer is.
Maar nu na 4 weken, worden de bladeren geel.
Volgens de beschrijving die bij de struiken zat, zijn ze resistent (heet dat zo??) tegen van alles.
De naam: Vitis vivifera Marechal Foch.

Weet iemand wat het euvel zou kunnen zijn en wat ik er aan doen kan?
woensdag 1 juli 2009 - 13:55
Eniavaswen

Eniavaswen

Dit zou kunnen duiden op een magnesiumgebrek.

Groetjes, Karen
woensdag 1 juli 2009 - 16:19
king

King

heb het zelfde mee gemaakt, die plant kwam wss uit een serre waar het warm is en geen wind.
en nu zet je hem buiten en de plant denkt, tjain het word kouder............. en de bladeren beginnen af te sterven.
maar da komt goed hoor !!!!
woensdag 1 juli 2009 - 16:43
guy_fruit

Guy_fruit

Vermoedelijk voedselgebrek.
Geef een beetje samengestelde meststof, waarin ook magnesium zit. (Type blauwe korrel).
Dek de grondoppervlakte af met een laagje compost.

Guy
http://www.houtwal.be
zondag 5 juli 2009 - 21:18
Tuingek

Tuingek

Voedselgebrek? Ik heb ze 4 weken geleden pas gekregen en ze meteen in een flink gat met bemeste tuingrond gezet (en veel water natuurlijk) en dan nu al voedsel (mest) gebrek?
Ik heb deze week een handje koemestkorrels door de aarde gedaan voordat ik ze water gaf. Dan zou je toch zeggen dat ze voedsel genoeg hebben?
Maar als ze gele bladeren blijven geven zal ik ze van die korrels geven.
De eerste druifjes hebben we al kunnen eten. Ze waren nog klein maar wel lekker zoet.
zondag 5 juli 2009 - 22:29
verbena46

Verbena46

hoi tuingek

Rode en/of gele spinnetjes kunnen gele bladeren bij de druifplant veroorzaken.
(zichtbaar met een vergrootglas)
Behandelen met een produkt tegen deze insekten.

grt verbena



maandag 6 juli 2009 - 21:01
Lysianthus

Lysianthus

Ik denk dat ze nu al een overdosis speed hebben ik zou ze rustig laten wennen aan hun nieuwe omgeving.
Groetjes
Lysianthus
vrijdag 7 augustus 2009 - 16:03
Victor44

Victor44

Waarschijnlijk voedselgebrek,het kan magnesium of kalkgebrek zijn, maar kan ook
kalkoverschot zijn.Deze geven alle drie gele bladeren maar om de juiste oorzaak te weten moet je het blad kunnen bekijken, foto,dit is verschillend voor iedere oorzaak.
Groeten Victor.
vrijdag 7 augustus 2009 - 17:57
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).