Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hoe en wanneer moet ik een doornloze braam en Frambose Snoeien.
Zijn van dit jaar eerste jaars en hebben allemaal al vruchten gehad.
Groetjes en tot snel
Ik wacht met allebei tot alle bladeren helemaal vergeeld en / of afgevallen zijn.
Het kan geen kwaad als het nog lange tijd duurt, het moet niet direkt gebeuren.
Hallo tuin vrienden.
Ik ben al een heel eind verder daar mee maar op deze moment is de framboos nog volop aan het vruchten geven zodus als de vruchten weg zijn snoeien koud of warm weg dus.
En de braam dat is ook alleen de vrucht gedragen taken weg snoeien en de andere zijn mischien wel 2 meter lang maar dat kan dan geen kwaad of moet ik die ook voor een stuk inkorten.
EEN FIJNE TUINDAG
hier hetzelfde Sylvain, de frambozen zijn ook nog volop vruchten aan het geven, voor de 2e maal dit jaar. Moeten ze dus nadien terug tot op de grond afgesneden worden??
Mijn bramen zijn ook erg lang nu....
Ik weet ook niet wat ik ermee moeten, ze korter snoeien of zo laten groeien...
de lange scheuten zijn de vruchttakken voor volgend jaar,laat die maar groeien!hierop komen volgend seizoen korte takjes waarop vruchten worden gevormd.
als je frambozen nu nog vruchten hebben dan is het een herfstras
harfstframbozen krijgen vruchten op stengels die dat jaar nog zijn gevormd.
die snoei je pas na de bladval: als de plant zijn takken kaal zijn geworden dus,dan snoei je alles tot tegen de grond weg...
Dat is waarheid dat je daar verteld de fraamboos heeft dit jaar al die takken gemaakt en is eigenlijk tegen de herfst beginnen bloeien.zodus kaal en dan terug snoeien.
En de braam alleen de takken die hebben gedragen terug snoeien.
Zo ga ik het doen.
Heel hartelijk bedankt tuin vrienden en tot de volgende vraag daaaaaaaaaggggg