menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beste grond voor witte dessertdruif

Eve

Eve

We hebben een nieuwe witte dessertdruif gekocht die geplant moet worden. Het gaat wel in de grond (niet een pot) maar langs de kant van het hete terras, waar een paar tegels weg zijn langs de warme zuidermuur. Niet ideaal, maar er is geen andere optie qua plaats, en gat waar het in gaat zal met compost moeten gevuld worden.

Is het beter een bepaalde soort compost te halen, of een of andere mengeling te maken? De enige gewone grond die we kunnen gebruiken is een emmerke kleigrond van de volkstuin.

zaterdag 23 april 2011 - 16:57
dejos_2004

Dejos_2004

Hoi hoi,

je denkt dat het een weinig ideale plaats is, ik denk dat het net een leuke en goede plaats is .

ikzelf heb er ook een staan op men terras en die doet het supergoed.
waar je best op let is dat je je plantje niet tégen je muurtje gaat plakken ,maar ongeveer een 30 centimeter ertussen laat,wel voor steun zorgen uiteraard.
de kleigrond mengen met wat kompost is goed hoor , ik mengde er ook dolomietgesteente ertussen,is goed voor de doorwatering en het geeft kalk af,daar zal je rank zeker van houden. ik probeer misschien even een fotoke te plaatsen om je een idee te geven hoe het er uit kan zien.

greetz jan
zaterdag 23 april 2011 - 17:44
dejos_2004

Dejos_2004

[url=http://img861.imageshack.us/i/22042011157.jpg/][afbeelding verwijderd niet-https]

Uploaded with ImageShack.us

een fotootje vandaag genomen . ik hoop dat je het wat kunt zien hoe ik men constructie heb gemaakt.
zaterdag 23 april 2011 - 18:12
Eve

Eve

Dankwel, Jos, en dat ziet er goed uit!

zondag 24 april 2011 - 10:39
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).