menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijg

Ga naar meest recente reactie

amied

Amied

moeten de wortelopslag van vijgenboom verwijdert of zijn vervanger van oud takken
zoals op de foto

Fruit

woensdag 8 juni 2011 - 09:15
daggie01

Daggie01

dat zijn nieuwe takken je kan ze laten groeien als je een struikvorm wilt behouden
maar wil je hem meer als boom dan kan je ze gewoon wegnemen
wij doen in het najaar met een schep de wortels doorsteken ongeveer 80 cm van de stam vandaan om betere vruchtdracht te krijgen
woensdag 8 juni 2011 - 09:24
gerardmer

Gerardmer

Afleggen kan ook, krijg je mooie vijgestekken van je boom, kun je altijd iemand een plezier mee doen.

gr. jeroen
woensdag 8 juni 2011 - 21:14
amied

Amied

ja dat klopt heb ik aan gedacht ga ik doen het zijn van goede soort

Fruit

vrijdag 10 juni 2011 - 15:13
gerardmer

Gerardmer

woow das een mooie vijg, weet je de naam ook? brown turkey word aan bevolen voor ons klimaat.

gr. jeroen
vrijdag 10 juni 2011 - 18:18
depauws

Depauws

Mooie vijg, is ze ook erg groot? ( stukgewicht meer dan 150 gram ) .
Dan zou het Dalmatie kunnen zijn.
Groeten
Silvain
vrijdag 10 juni 2011 - 18:40
amied

Amied

het zijn neverella (OSBORNE's prolific)
met opvallende groote brons kleurige vijgen van ongeveer 150 gram
vrijdag 10 juni 2011 - 22:05
amied

Amied

dat zijn spaanse vijgen (blanca sant antoni vilamajor)

Fruit

zondag 12 juni 2011 - 09:51
Limoncello

Limoncello

Iemand met vijgenkennis- ervaring dat mij een soort of 2 kan aanbevelen dat neig zoet is? Als het grote zijn, zoveel te beter maar ik heb geleerd dat meestal het zoetere klein van omtrek is.

Ahja, het moet wel een soort zijn dat bij ons draagt
zondag 12 juni 2011 - 15:27
Figo

Figo

misschien een Dalmatie (ons hoogste vruchtgewicht van 1 enkele vijg was 260 gram), een Pingo de Mel, Everbearing, Dottato, Brunswick, Brown Turkey...? ?
maandag 13 juni 2011 - 09:10
Prinske

Prinske

Ik denk dat het voornaamste is dat het een soort is die hier in ons klimaat afrijpt. Alles wat aan de boom kan rijpen zal zoet zijn, er is hoogstens een verschil in smaak. Eens kijken bij Orangerie Jaeken, zeer grote keuze en duidelijke vermelding of het een soort is die hier rijp wordt of in een serre moet.
dinsdag 21 juni 2011 - 11:02
amied

Amied

ik heb vandaag mijn eerste rijp vijg gegeten heerlijk(Precoce de Bordeaux) als nog blijft zo warm dan heb ik volgende dagen meer rijp vijgen
trouwens ik heb een klein vijg boompje (delporto gallo)gekrijgen wie ken mij vertellen over dat soort ik ken niet zoveel informatie vinden
maandag 27 juni 2011 - 21:27
Figo

Figo

Del Portogallo (volgens Penninckx)
Voor stedelijke tuinen is deze variëteit een must. We raden u deze variëteit aan omdat zij zeer grote vruchten oplevert (tot 120 g). Een eerste oogst rijpt in het begin van juli met een tweede oogst in september.
maandag 27 juni 2011 - 22:13
amied

Amied

figo bedankt voor de informatie
maandag 27 juni 2011 - 22:21
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).