menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mee-eters

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

aardbeien slakken en vogels,occasioneel heb ik een gave rijpe
kersen:handvol gegeten,vogels hebben der heel wat meer binnengespeeld...
rode en witte aalbessen: af en toe een half troske,de rest...u raad het al
stekelbessen: die eet ik het liefst als ze net niet rijp zijn,en dus waren de vogels er nog nie mee weg,ik moest wel door de stekels heen plukken,dus menig schram opgelopen,maar heb ze toch maar mooi geplukt
krieken,vogels begonnen lustig ook aan die boom,dus net erover en heb zodoende van mijn nog kleine boom redelijk wat rijpe afgehaald.
taybes: om de een of andere reden hebben de vogels die met rust gelaten(zeker te druk met kersen en aardbeien)dus daar is heel wat van in verschillende monden terechtgekomen.wel werden de vruchten die tegen de grond hingen door slakken deels opgegeten,maar dat waren er niet veel.
boysenbes,als bij wonder ook niet aangevreten door de vogels.zelfde verhaal met betrekking tot slakken.
bramen beginnen nu te kleuren,dus dat word afwachten....
bosbessen beginnen ook en die eet ik zelf al een paar dagen(elke dag een handvol)vooralsnog geen last van de vogels
frambozen: de gele laten de vogels met rust ,de rode worden met smaak verorberd door degene die er het eerste bij is(soms ben ik dat wel eens )
moerbei(morus alba)begint te rijpen en ik wil nietsvermoedend een rijpe plukken: zit er een wesp van te eten,en bij nader inzien is hij niet de enigeals je blijft kijken zie je echt hoe ze er stukjes van afeten.
appels: ook hier pikken de vogels al in de nog niet rijpe appels,die vallen dan achteraf op de grond en dan krijgt konijn of kip het van me.
ben benieuwd of in de herfst mijn noten en hazelnoten niet door eekhoorns worden gepikt..
o ja wilde konijntjes komen mee-eten van het eten van mijn eigenste nijnen en van het radijsjesloof...
vogels pikken mijn kippenvoer(alsof ze al nie genoeg uit mijnen hof stelen )
buurjongen komt ongevraagd appels en frambozen halen...
zou het aan mij liggen,mischien moet ik met een buks mijn tuin "verdedigen" de enige die nu onder zijn voeten krijgt als hij wat plukt is echtegenoot en dat lijkt me niet helemaal eerlijk
woensdag 6 juli 2011 - 22:28
RD92

RD92

Lang verhaal, eten vogels & insecten je fruit op?, wat vuilniszakken die wapperen helpen misschien?
woensdag 6 juli 2011 - 23:27
cetinel

Cetinel

ben een langdradig mens,ik praat nogal graag
en als ik alles mmoet afdekken.....
dan heb ik heel wat netjes nodig
mwah,laat ze maar doen ....
als het echt te gortig word kan ik altijd nog afdekken,maar dit jaar dus niet gedaan.
volgend jaar waarschijnlijk wel 1 van de kersenbomen toch een net over zwieren kwestie van zelf ook wat te hebben.
eens de bomen goed in productie komen krijg je het zelf toch niet opgegeten.....
woensdag 6 juli 2011 - 23:31
RD92

RD92

Maar als de vogeltjes in de net vast gaan zitten,
zou wat zakken aan paaltjes doen dat zie je best vaak bij boeren
trouwens, vogels zijn bang voor rood.
woensdag 6 juli 2011 - 23:33
cetinel

Cetinel

hee! had jij me daarnet niet de tip gegeven om netten over te doen,en nu verander je dat in zakken en lijk ik een supergemeen mens die vogels wil strikken
vogels bang voor rood???hoe kom je daar bij
zakken en cd's schrikken ze in ieder geval niet af,onze camionette is rood en daar zitten de vogels lekker op de spiegels en zo,en gebruiken die als toilet
woensdag 6 juli 2011 - 23:40
RD92

RD92

Omdat ik zelf vogels heb en zodra ik een rode shirt aan trek worden ze wild
nou ja er gebeurt niks als je reepjes of halve vuilniszakken aan stokken knupt
het wappert door de wind dus ik denk dat het helpt.
woensdag 6 juli 2011 - 23:43
cetinel

Cetinel

ik denk dat de vogels in mijnen hof hun oerinstincten kwijt zijn...mischien moet ik jouw rode t shirt in repen knippen en in de boom hangen?als jij er nog in zit blijven ze vast wel weg
alleen krijg ik dan mischien weer een overrompeling in mijnen hof van allemaal jonge meisjes,toch maar niet doen dus
volgend jaar es proberen met zakken of rode t shirts...
woensdag 6 juli 2011 - 23:48
RD92

RD92

Lol dat ik een meiden magneet ben valt reuze mee
woensdag 6 juli 2011 - 23:55
RD92

RD92

Ik zoek nog aardbei stekkie's trouwens heeft er één van jullie die
donderdag 7 juli 2011 - 02:27
RD92

RD92

In welke maand hebben de meeste mensen aardbei uitlopers?
donderdag 7 juli 2011 - 02:32
Cindyke24

Cindyke24

Die wapperende zakjes die werken ongeveer 2 dagen en dan weten ze dat er geen gevaar dreigt en zijn de merels en spreeuwen terug daar. Onze kersen zijn allemaal opgegeten voor ze rood zijn! Ons kleinfruit staat tussen draad en daar een net overgespannen. Enkel onze rode bessen en die waren dit jaar op 1 dag tijd weg. We wilden gaan plukken even uitgesteld en na 3 dagen regen waren ze opeens allemaal weg. 5-tal struiken compleet leeg. Nooit meegemaakt

Wij hebben al alles geprobeerd in de bomen maar niks helpt omdat ze aan die dingen wennen. Je zou best om de 2 dagen iets nieuws in de boom hangen maar wie heeft daar nu tijd voor

Groetjes en veel succes met je lekker vers fruit!!!
donderdag 7 juli 2011 - 16:26
RD92

RD92

Gewoon een lopend buffet voor ze, dan in een tent of kas kweken als er geen andere optie mogelijk is
donderdag 7 juli 2011 - 16:40
printemps

Printemps

@ Cetinel

Als je last hebt van mee-eters dan moet je Clearasil gebruiken

Bij mij eten de kipjes ook mee ik denk dat ze zelfs de appels gaan plukken
donderdag 7 juli 2011 - 17:20
cetinel

Cetinel

vandaag gezien: aangepikte tomaten
daar had ik vorig jaar geen last van,ze worden aangepikt en uitgegeten vanaf dat ze beetje beginnen kleuren maar nog nie eens rijp zijn....
donderdag 7 juli 2011 - 17:38
printemps

Printemps

ai ai straks heb je niets meer om te eten

Misschien had je die hond van je zus wel moeten aannemen (flauw grapje)
donderdag 7 juli 2011 - 18:33
cetinel

Cetinel

mischien een paar dagen lenen
donderdag 7 juli 2011 - 19:48
wouda

Wouda

Hallo Ceti,

Probeer eens een oude blouse of trui in de bomen te hangen, met een hanger en een paar knijpers vanwege de wind.

Gr Wouda
donderdag 7 juli 2011 - 22:18
cetinel

Cetinel

dat lijkt me wel een idee om uit te proberen!
donderdag 7 juli 2011 - 23:39
Paulien

Paulien

En dan elke dag weer een andere blouse of trui ophangen anders wennen ze er weer aan! Ideale verluchting voor kleding hahaha!

Cetinel, grappig verhaal! En heel herkenbaar.. hier wordt ook alles opgevreten en in de laatste plaats door mij... soms als ik eens een gave rode aardbei zie hangen, denk ik dat de vogels misschien nog wel eens medelijden met me hebben... Ik help ze verdorie toch door de winter heen met vetbollen en strooivoer!!!!!
donderdag 14 juli 2011 - 11:28
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).