Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Wie kan er mij helpen ik heb een kiwiboom sinds vorig jaar.
Maar hoe moet je hem best onderhouden?
En hoelang moet ik wachten wanneer er kiwi's aankomen?
Ze hadden mij gezegd dat er normaal gezien gingen aankomen, wat heb ik verkeerd gedaan?
Alvast bedankt
Kiwiplant is geen boom maar een slingerplant waarvoor ge een rek of raamwerk moet maken om hem te begeleiden, eerst moet ge zorgen voor hoofdstam en gesteltakken alvorens uw plant vruchten gaat geven, het vormen en vormsnoei is ong. hetzelfde als een druivelaar.
Hopelijk is uw kiwiplant een zelfbestuivende, anders moet ge een vrouwelijke en mannelijke plant
hebben om vruchten te bekomen.
Normaal levert een kiwiplant vruchten vanaf het derde jaar na het planten.
misschien een domme vraag maar hoe weet je dat je een mannelijke of een vrouwelijke plant hebt?
Mijn vader deed het normaal gezien allemaal, maar helaas is hij vorig jaar overleden.
En probeer ik de groenten en fruittuin een beetje bij te houden.
Ik ben nog maar ne beginneling!!
Mannelijke bloemen kiwiplant
5 à 8 kroonbladeren, meer dan 10 meeldraden,minder ontwikkeld ovarium zonder stampers
Vrouwelijke bloem
6 à 7 kroonbladeren,goed ontwikkeld ovarium met daarop meerdere stampers
Zie ook google vul in 'kiwi bloemen' dan afbeeldingen,klik op foto van www. tuinkrant.com