menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bijna winterklaar

Ga naar meest recente reactie

Mandy
zondag 2 oktober 2011 - 20:42
Mandy
zondag 2 oktober 2011 - 20:43
Mandy

Mandy

Stuk groententuin bijna winterklaar... schoon en omgespit...... nu nog mest erover en plastiek en dan even rust....
zondag 2 oktober 2011 - 20:44
Rita1960

Rita1960

goed bezig geweest hé.....

resultaat van 3 x verschonen??

zondag 2 oktober 2011 - 22:23
Mandy

Mandy

Juist....... enne gratis beregening
zondag 2 oktober 2011 - 22:25
Prinske

Prinske

En waarom leg je er plastiek over?
maandag 3 oktober 2011 - 13:20
Prinske

Prinske

Als ik me niet vergis is het toch de bedoeling dat de compost/meststoffen kunnen doorsijpelen door de regen en ev. sneeuw?
maandag 3 oktober 2011 - 15:47
Mandy

Mandy

Op de schone grond leg ik eerst een laag oude paardenmest en dan gaat er een stuk zwart plastiek overheen waar WEL de regen door kan.... dus alles sijpelt zo lekker de grond in... In het voorjaar is mijn grond nog steeds schoon, de aarde is warm en met een heel klein beetje spitten, niet echt zwaar spitten dus, zit het restant lekker net onder het oppervlak..... en hup meteen zaaien.....

Ik heb nl. in de zomer veel meer in de groententuin staan dan in de winter en dan gaat dAT lege stuk onder plastiek.... ben ik heel erg tevreden mee.....werkt goed voor mij.....en mijn zandgrond...
maandag 3 oktober 2011 - 20:19
Mandy

Mandy

120 m2 is nu klaar voor de paardenmest...

Ik heb hoogstwaarschijnlijk weer een adresje gevonden: mest met vlas, daar ben ik gek op..... lekker licht om mee te werken en het stinkt niet en het is maar een enkele kilometer bij mij vandaan.......morgen hoor ik of het doorgaat......
maandag 3 oktober 2011 - 20:21
Rita1960

Rita1960

ah....moi dat je weer een adresje hebt kunnen vinden voor je mest.. ik duim voor je mee
maandag 3 oktober 2011 - 20:26
Mandy

Mandy

GELUKT...... bedankt voor het duimen......

Morgenmiddag ga ik de eerste vracht halen....

Paardenmest met vlas in zakken gestopt...........hoef het dus niet eens op te scheppen en dan weer uit de aanhanger te scheppen en in kruiwagens te scheppen en naar het bos te rijden!!!!! Hahahaha

Das dus zakken in de aanhanger zetten, op de kruiwagen zetten, uitstrooien en klaar is kees.....

HOERA.... en lekker dichtbij....
dinsdag 4 oktober 2011 - 16:30
Limoncello

Limoncello

Is die paardemest dat droog of vers? Ik zou dat ook moeten doen maar mijn buren hebben geiten en nog een klein bergje mest. Misschien zou ik dat kunnen gebruiken.
woensdag 5 oktober 2011 - 20:21
Mandy

Mandy

Paardenmest met vlas is licht en ruikt praktisch niet.
ideaal voor op de groententuin..
Heb de eerste aanhanger binnen...
woensdag 5 oktober 2011 - 20:26
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).