Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Onze aardbeiplanten hebben ondertussen allemaal meerdere uitlopers. We vroegen ons af als de uitlopers van die uitlopers de moeite zijn om te houden. Geven die ook voldoende vruchten? Of houden we het liever bij 1 uitloper dan bij een slinger?
Dat is niet zo een probleem volgens mij. Het enige is misschien dat de 2e uitloper aan de slinger misschien net iets later tot ontwikkeling gaat komen dan zijn voorganger die misschien al wat geworteld is enzo. Maar eigenlijk denk ik dat dat uiteindelijk geen enkel probleem zal vormen.
Ik zet potjes onder al de eerste. die wortelen en een paar weken later knip ik die af. Als het mooi sterke planten zijn durf ik al eens de 2e uitloper ook op een potje aarde leggen en die wortelt dan ook krijgt voeding van de eerste.
Als je sterke planten hebt , een sterk ras , kan dat helemaal geen kwaad.