menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe kan ik beste appels bewaren zonder kelder

pioen

Tekst aangepast

Pioen

Ik heb op mijn moestuin een aantal appelbomen, Gloster, Topaz, Elstar en Granny Smith, vooral van de Gloster krijg ik enorme oogsten maar het bewaren is ieder jaar een probleem omdat wij niet de beschikking hebben over een kelder. Ik leg ze nu zoveel mogelijk in een koelkast maar worden rimpelig en zacht. Weet iemand een oplossing hiervoor?
zondag 18 februari 2007 - 13:44
danny2

Danny2

IN de tuin, als het niet te nat is, en anders een beetje ophogen,leg je een laagje stro van zo'n 10cm daarop je appels die je dan afdekt met terug stro. Op dat stro 10cm ongeveer leg je een laag gedroogde bladeren en dat alles dek je af met aarde. plaats de hoop ergens in de schaduw zodat ie niet te snel opwarmt als de zon schijnt. Laat ook de hoop aan éénzijde wat open zolang het niet vriest zodat de vruchten kunnen ademen.De meeste appels kan je zo best bewaren tot eind april.

succes danny2
zondag 18 februari 2007 - 19:07
pioen

Pioen

Dankje voor deze goede tip ik ga het zeker het komende seizoen proberen maar worden de appels dan niet opgegeten door muizen e.d.?

Groet Rien
zondag 18 februari 2007 - 21:28
danny2

Danny2

Waarschijnlijk gaan de muizen er wel aan, maar bij mij eten ze echt niet zoveel appels op dat er niet meer genoeg overblijft.

danny2
dinsdag 20 februari 2007 - 19:53
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).