menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druivenlaar in serre

Gorre

Gorre

Hallo,

ik zou graag een druivenlaar in mijn serre zetten zodat ik een mooi bladerdak krijg en natuurlijke schaduw voor mijn groentjes

Hoe plaats ik hem best , in het midden van de nokzijde zodat ik daar omhoog kan tot in de nok en dan de takken langs het dak naar beneden leiden ?Moet ik het dak nog witten in de zomer zodat de bladeren niet verbranden ?

Bedankt voor de hulp
Sven
maandag 4 februari 2013 - 18:02
RdB

RdB

Ik zou hem aan de zijkant zetten en de takken naar boven laten groeien.

Ruud
zaterdag 9 februari 2013 - 15:26
Gorre

Gorre

Ruud,

heb je hier een bepaalde reden voor ?

Alvast bedankt
Sven
woensdag 6 maart 2013 - 15:39
Boerke

Boerke

Ben het met RDB volledig eens.
Als je eens naar de natuur kijkt dan is dit het logische. In de natuur groeien de takken en andere planten steeds naar boven. Zelfs afhangers zoals hanggerariums en -petunia's willen op het einde van de stengels wel opwaarts groeien.
Dus is dit ook het gemakkelijkste om uw takken te geleiden. Wel enkele cm's van uw glas blijven. Iemand heeft op dit forum dat al eens aangehaald. Zo weinig mogelijk contact met het glas. Ik zou toch een 40 tal cm's onder het glas blijven. Bij volgende link kan je al veel opsteken,hoop ik. http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=1&sid=6&page=1&tid=45084 .
Dit is wel onder een afdak maar dit is even goed in een serre. Bij deze link staan mooie foto's van JDKoster ,hoe het moet en die je wel zullen inspireren.
En wat het witten betreft.Ik zou het zeker doen. I.P.V. uw groentjes zouden nu de druivelaars wel verbranden. Heb je al eens gezien hoe warm het onder dat glas wordt ? De warmte gaat dan nog eens naar boven ook.? Deze week met wat zon was het bij ons al eens 38
donderdag 7 maart 2013 - 09:01
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).