Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik wil graag 4 Blauwe Bessenstruiken in mijn Tuin,en ik wil graag zoete bosbessen want ik hou niet van zuur.Misschien weet iemand een Kweker waar ik ze kan kopen en welke soort. misschien kan iemand helpen ,door mijn Blaaskanker wil ik ze wat meer eten meer als bescherming,het gaat met mij weer beter gelukkig.
hartelijke groetjes peter
De proeftuin (www.proeftuin.org) verkoopt de inheemse blauwe bosbessen, maar dat zijn helemaal geen makkellijke planten om te kweken.
Blauwbessen hebben altijd een licht zure ondertoon, maar dat maakt ze volgens mij net lekker. Darrow is hier waarschijnlijk de zoetste, na Sunshine Blue maar die laatste ga je waarschijnlijk niet vinden in de handel (en heeft kleine opbrengst na een koude winter).
Als het je om de anti-oxydanten te doen is, zwarte bessen (cassis) bevatten meer anti-oxydanten dan bosbessen (en enorm veel vitamine C).
Plant ook nog een braam (zo spreid je je oogstseizoen), 'Triple Crown' is erg zoet, en je gaat v
Ik heb hier al jaren 2 struikjes staan en ze zijn nauwelijks gegroeid, hebben ook nog nooit vruchten gedragen. Ik heb kleigrond, heb al wel turf toegevoegd.
Eigenlijk zijn het struiken voor veengrond.
Dus als je geen geschikte grond hebt: Andere bessen planten en de blauwe bessen diepgevroren kopen???