menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bestuiver reinette de france

jens10

Jens10

hallo ik heb vandaag een reinette de france gekocht voor in mijn voortuin ik wil er echter nog een appelboompje bij planten voor de bestuiving ik had al court pendu gevonden voor de bestuiving maar die rijpt ongeveer tegelijk af met reinette de france ik zou graag een appel hebben die in augustus september rijpt weet iemand
zo een appel of bestaat hij niet?

alvast bedankt,jens
zaterdag 28 september 2013 - 19:46
vloeiende

Vloeiende

Discovery is vroeg rijp, en ik vind ook heel lekker, vast vlees, licht zoet (eerste oogtje dit jaar) maar of dit ook goede bestuiver is weet ik niet, misschien eens kijken op site van nationale boomgaardstichting of in fruitgids van Calle uit Wetteren.
zondag 29 september 2013 - 10:13
jens10

Jens10

bedankt voor het antwoord ik zou er natuurlijk ook een sierappeltje in een pot bij kunnen zetten voor de bestuiving dan zou ik de appelboom die ik wil kunnen kiezen maar bestuiven die sierappeltjes echt alle appelrassen?
zondag 29 september 2013 - 18:43
powerlite

Powerlite

Discovery is zeker geen goed idee.

Je hebt heel laat bloeiend ras nodig als bestuiver , neem bvb een brabantse bellefleur , of een Rode Keiing , of een sterrenette.

Wat je vraagt is bijna onhaalbaar , je hebt namelijk een heel laat bloeiend ras nodig , en je verwacht vroeg rijp. dat is (bijna) niet te combineren.
zondag 29 september 2013 - 20:32
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).