Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die weet hebben van vruchtdragende pecanbomen in België? De Latijnse naam voor de pecanboom is Carya illinoiensis.
Het schijnt dat je voor noten minstens twee bomen nodig hebt i.v.m. kruisbestuiving. Aangezien de pecanboom flink groot kan worden zullen er maar weinig plekken zijn waar twee pecanbomen bij elkaar staan.
En ja, ik weet dat pecanbomen het beter doen in een continentaal klimaat dan in een maritiem klimaat maar daar gaat het nu even niet om.
Ik zou niet weten waar er 1 staat in België maar je kan ze wel kopen. Wel ken ik iemand die in de Vogezen woont en die er een paar heeft en dat blijkt te lukken.
Er zijn er die in zone 4b en 6b kunnen overleven dus waarom niet bij ons...
De zgn. "Northern Pecans" zijn bij ons goed winterhard, dat is het probleem niet.
Waar het om gaat is dat de pecannoot zich goed vult tijdens de zomer d.w.z. dat je niet met lege pecannoten zit. Nu schijnt het dat je echt warme zomers nodig hebt om gevulde pecannoten te krijgen en dat is bij ons een probleem daar wij geen continentaal maar een maritiem klimaat hebben.
Ik heb er een zestal rassen van. Kwamen van de Achtplagennuts in Friesland. Dithmar Guillaume kocht destijds zijn kweekresten op. Toch hoor ik er niet veel meer van. Zijn niet echt winterhard hier in zone 8.
De geschiedenis van de Kaki's herhaalt zich, zo is deze cirkel ook zo goed als rond.
Nu dan, je kan weer even verder.