menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aprium-Apribel

Ga naar meest recente reactie

Victor44

Victor44

Zoals beloofd eerder het vervolg van mijn Aprium-Apribel.
De vruchten zijn al rijp, wegen 80 gr. Donkerrode huid en vlees zoals abrikozen. Ook de smaak is gelijkend op abrikozen.

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 18 juni 2014 - 10:14
Victor44

Victor44

Vruchtvlees
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 18 juni 2014 - 10:16
cetinel

Cetinel

dat ziet er goed uit en klinkt heel lekker!
en nu al rijp
smakelijk..
woensdag 18 juni 2014 - 11:46
Driez

Driez

Ziet er bijzonder mooi en erg lekker uit. Hoe oud is de boom en hoeveel vruchten heb je daar zo van? En woon je dan op een zuidhelling of in een of ander micro-climaat, of zijn die gewoon erg vroeg 'van nature'?
vrijdag 20 juni 2014 - 09:16
Victor44

Victor44

Boom is geplant twee jaar geleden, verleden jaar 3 vruchten, gisteren alles geoogst ,had 5,5 kg. Confituur gemaakt van 3 kg, was roze-rood van kleur.
Neen we liggen niet op een helling, is geplant tussen de kersenbomen ,plaats tussen Tienen en Diest. Zijn gewoon erg vroeg denk ik.
zaterdag 21 juni 2014 - 20:48
baloe

Baloe

mooi,.... op mijn pechkes is het nog even wachten, maar eerst de aardbeien, stekelbessen, frambozen, aalbessen en cassisbessen nog opmaken.

Jouw oogst geeft me goede moed (enkele kms verderop in Bierbeek/Leuven)
dinsdag 24 juni 2014 - 12:25
Victor44

Victor44

@Persica ,wat uw vraagje betreft over de sierwaarde van de aprium. Ik zal het speciaal voor jou in het oog nemen in de herfst, de boom staat geplant tussen kersenbomen, en we hebben er eigenlijk nog nooit speciale aandacht voor gehad.
Grtn
zondag 6 juli 2014 - 13:49
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).