menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cherrykose

Ga naar meest recente reactie

Victor44

Victor44

Voor de liefhebbers van speciale fruitrassen, hier een paar foto's van de Cherrykose, samen geplant met de Aprium-Apribel

[afbeelding verwijderd niet-https]

Fruit

zondag 6 juli 2014 - 12:45
Victor44

Victor44

[afbeelding verwijderd niet-https]

Fruit

zondag 6 juli 2014 - 12:47
svoffel

Svoffel

Die zien er prachtig uit, kan me inbeelden hoe lekker en sappig ... kwijl kwijl
maandag 7 juli 2014 - 13:57
Figo

Figo

Hallo Victor,
Dat ziet er mooi uit, en het boompje goed beladen...
Zijn ze lekker van smaak? en hoe oud is je boom momenteel en waar heb je hem vandaan ?
Je weet: ik zoek nog "alternatieven" voor de perzikken en co die het op mijn zware grond hier niet zo goed doen...
maandag 7 juli 2014 - 15:49
verbena46

Verbena46

Dag Victor,

En nu er heerlijke jam van maken ?

Wij hebben enkele jonge boompjes , "Visciole" genoemd hier.
( prunus cerasus ) maar dragen nog geen fruit.

gr verbena
maandag 7 juli 2014 - 16:52
Victor44

Victor44

Hallo Verbena, gaan we zeker nog doen als we de kans hebben en het weer wat gaat beteren, vandaag is er nml. meer dan 20 ml regen gevallen.
Het is om gek te worden, dat ben je toch onmiddellijk moe hé, je moest onze Kordia kersen zien hangen, zeker meer dan 500 kg, helemaal doorgesprongen van het teveel aan water.

@Figo, we hebben deze boom gekocht bij Baldur in Duitsland, zo'n 4 jaar geleden denk ik. Was zeker niet goedkoop, denk zo'n kleine 30 euro ,plus verzendkosten. Maar hij was gezond en goed verpakt en is onmiddellijk beginnen groeien. Verleden jaar hebben we niets kunnen proeven ,de paar vruchten die er ophingen zijn afgevallen door de wind voor ze rijp waren.
Dit jaar hangt hij goed vol, zowel als de Aprium-apribel wat een kruising is van abrikoos en pruim.
grtn
dinsdag 8 juli 2014 - 15:46
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).