menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vruchtloze pineberries

Ga naar meest recente reactie

Ileandra

Ileandra

Hallo!
Zowel dit jaar en vorig jaar heb ik pineberries, ananasaardbei, in mijn tuin staan.
Helaas heb ik vorig jaar geen enkele aardbei gezien en dit jaar is het geen haar beter!
Hetgeen ze wel voortbrengen zijn uitlopers, hopen uitlopers, elke week ga ik langs mijn planten en moet ik vele uitlopers wegknippen die echt al een heuse lengte hebben voor maar een week oud te zijn. De plantjes van dit jaar komen voort van de uitlopers van vorig jaar. De planten staan in potgrond met aardbei voedsel (zoals we de gewone aardbei behandelen). Vorig jaar stonden de planten in constante schaduw, dit jaar op de vensterbanken aan de zuidelijke kant van het huis. Ik heb er dit jaar ook "gewone" aardbeien bij gezet aangezien ik had gelezen dat dit helpt bij de bestuiving. De originele planten waren gekocht bij het vlaamszaadhuis Ze hebben wel bloemetjes gedragen (niet overdreven veel) maar geen enkele bes. Heeft iemand een idee waarom mijn pineberries vruchtloos zijn?

Alvast bedankt, alle hulp is welkom!
Kim
zaterdag 12 juli 2014 - 02:19
powerlite

Powerlite

bloeiden de bevruchters op hetzelfde moment als de pineberries ?
zaterdag 12 juli 2014 - 08:38
Ileandra

Ileandra

Ja, ik herinner me helaas de naam niet meer van de bevruchters maar al mijn plantjes hadden tegelijkertijd bloemetjes.
zaterdag 12 juli 2014 - 19:03
Anneloes

Anneloes

ze staan op de vensterbank? binnen of buiten?

voor de bestuiving heb je niet alleen andere aardbeienplanten die tegelijk bloeien, maar ook beestjes(bijen enz) die het stuifmeel van de ene naar de andere plant overbrengen.
zaterdag 12 juli 2014 - 21:40
Ileandra

Ileandra

Ze staan buiten, aan bijtjes heel zeker geen gebrek aangezien er zo'n 15 vierkante meter lavendel onder de vensterbanken in volle bloei stond.
zaterdag 12 juli 2014 - 22:25
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).