menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Watermeloen

Ga naar meest recente reactie

Gespeel

Gespeel

Kan je watermeloen gemakkelijk zelf kweken hier?
zondag 26 april 2015 - 23:34
RdB

RdB

Nee, da's niet makkelijk, nog lastiger dan gewone meloenen en dat is al knap lastig (tenzij je een kas hebt)

Ruud

http://www.mooiemoestuin.nl/fruit/watermeloen/
zondag 26 april 2015 - 23:50
Gespeel

Gespeel

Bedankt voor je snelle reactie Ruud.

Neen, het is dus geen goed idee om aan watermeloenen te beginnen als ik dat zo allemaal lees
maandag 27 april 2015 - 00:01
Patrikc

Patrikc

Ik heb het ooit eens geprobeerd in m'n serre en ik had 1 watermeloen, die kleiner was dan die in de winkel maar veeeeeeeel lekkerder. Maar slechts 1 vrucht dus ik heb het bij die éne poging gelaten

Het was ten tijde van bouwwerken en kleine ukkies in huis, dus met wat meer tijd (veel gieten) zou het misschien wel beter lukken.
maandag 27 april 2015 - 09:58
Thefizyx69

Thefizyx69

Ik plant al 3 jaar watermeloen. Altijd aardig gelukt.
Je mag niet verwachten dat je heel veel watermeloenen op 1 plant krijgt. Veel bolletjes sterven ook af als ze niet/slecht bevrucht zijn
Max 2 en met geluk 3. 1ste jaar 2 meloenen van ong 4 kg gehad op 2 planten. Vorig jaar 4 watermeloenen op 2planten. 2 van boven de 6kg en 2 tss 3en4kg. Watermeloen mag niet teveel water hebben ivm rotting van de wortels. Ik snoei de plant niet zoals aangeven op het internet. In het begin laat ik de plant groeien en bevrucht zoveel mogelijk bloemen zelf. Als ik zie dat er een meloen doorzet snij ik de scheut net boven de meloen af. Ik laat de meloen ook langs een tomatenspiraal(plaatsbesparing)groeien en de zijscheuten hang ik met touwtjes vast aan de serre. Als de meloenen dan groter worden hang ik ze op met een aardappelzak (te zwaar anders valt plant naar beneden)dat ik weer vastmaak aan de serre. Ook de scheuten snoei ik dan. Zo gaat de kracht naar de meloenen en niet naar de plant. Meloen is rijp ong sept-okt. Klinkt dan wat doffer als je erop klopt. Ook aan het steeltje kan je het zien als het doffer wordt. Zeker het proberen waard! Ik heb in m'n serre een lavendel geplant voor de bijen te lokken in de zomer ivm de bestuiving.
De charantaismeloen geeft daarentegen meer vruchten. Vorig jaar 9 aan 1 plant. Zelfde tewerk gaan als watermeloen. Juist dat ik de vruchten met een touwtje ophang ipv van op een aardappelzak. En als de vrucht scheurtjes toont is hij rijp. Je ruikt het ook wel in de serre dan.
Succes moest je het toch mogen proberen

Mvg Christian
maandag 27 april 2015 - 10:36
Patrikc

Patrikc

ok weer wat geleerd, ik dacht dat mijn beperkte succes lag aan te weinig tijd om te gieten.
maandag 27 april 2015 - 12:35
Thefizyx69

Thefizyx69

De watermeloenplant heeft dit jaar 3 meloenen die goed beginnen doorgroeien.
Aardappelzak er al onder gehangen.

Fruit

woensdag 6 juli 2016 - 20:52
Thefizyx69

Thefizyx69

Meloen1

Fruit

woensdag 6 juli 2016 - 20:52
Thefizyx69

Thefizyx69

Meloen2

Fruit

woensdag 6 juli 2016 - 20:53
Thefizyx69

Thefizyx69

Meloen3

Fruit

woensdag 6 juli 2016 - 20:54
Thefizyx69

Thefizyx69

De watermeloenen 3 weken later

Fruit

woensdag 27 juli 2016 - 19:15
Thefizyx69
woensdag 27 juli 2016 - 19:16
Thefizyx69
woensdag 27 juli 2016 - 19:18
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).