Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Vorig jaar heb ik een Dwergperzik gekocht. Hij droeg al vruchten maar deze zijn toen allemaal afgestorven.
Nu had ik dit jaar bloesems en hij draagt nu hele kleine vruchtjes. Maar nu beginnen de bladeren te krullen. Ik ga ervanuit dat dit de krulziekte is en dat ik er momenteel weinig meer aan kan doen. Maar is er een kans dat de vruchten toch nog volgroeien?
Ik heb al het aangetaste blad weggeknipt.
Zal inderdaad hoogst waarschijnlijk de krulziekte zijn.
Hier is wat meer informatie te vinden:
http://fruitabc.blogspot.be/2010/05/bladkrulziekte-op-perzik-en.html
Ja, als niet alle bladeren zijn aangetast is er nog kans dat
een aantal vruchten volgroeien.
Ik zou de vruchtjes dus zeker een kans geven.
Volgens mij is spuiten tegen de krulziekt met een middel in februari-maart bij een perzik
onvermijdelijk, wil je een gezonde boom hebben.
Als je de krulziekte gewoon zijn gang laat gaan, gaat het boompje er ieder jaar van verzwakken.