Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Voor de eerste keer had ik een meloen plant gekocht een paar maanden geleden en in de serre geplant in een zak van potgrond half gevuld hij heeft drie vertakkingen na de top verwijderd te hebben. De bevruchting is gebeurd met een penseeltje nu hangen er vier vruchten verdeeld over de vertakking ze hebben de dikte van een kippen ei ,de plant is geleid aan een koord iedere vertakking apart , nu is mijn vraag moet de meloenvrucht ondersteund worden bv. in een netje of gewoon laten hangen gaat de steel van de meloen stevig genoeg draagkracht hebben , de soort van de meloen de naam weet ik niet maar er zijn nu al strepen op de vrucht dus ik denk aan de klassieke meloen .
Moet bij de plant ook alle toppen en zij scheuten verwijderd worden ?
Neen zeker geen water meloen ik denk aan die cavalion omdat er streepjes op staan het was ook meer uit nieuwsgierigheid , mijn vrouw die lust meloen ik niet, meloen en komkommer zijn niet voor mij .
Groetjes Richard
Ik doe ook altijd de cavallion omhoog via draden. Ik snoei ze evenwel niet zoals beschreven. Moest ook wel wat meer touwtjes hangen om te begeleiden dan. Maar ja had wel meer vruchten dan. Wanneer ik zag dat er een vrucht doorgroeide sneed ik de plant net boven de vrucht af. Zo heb ik toch elk jaar 5a8 cavallionnen per plant. Ik hang de vruchten met een touw op in strop rond het steeltje. Iets meer spanning op het touw dan de vrucht hangt. Zo is de druk weg en zakt de plant niet door door het gewicht van de vruchten.
Bedankt voor je antwoord dat moest ik weten of de vrucht moet ondersteund
worden , dan ga ik morgen er een netje onder hangen waar de meloen in rust zodat er geen druk komt op de plant zo een vangnet van de vogels die ik in stukken knip .
Het is al gebeurd vang netjes om vogels te pakken heb er nog twee in dat één was al een gat
maar ja aardappelzakjes en van appelsienen en ajuin meer zakjes dan meloenen .