menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pruimenmot

bloemetje14

Bloemetje14

hallo,

dit jaar heb ik heel veel last van de pruimenmot, 2/3 van mijn oogst is aangetast. De aangetaste pruimen heb ik reeds verwijderd. Hoe kan ik zo een aantasting in het vervolg vermijden?

Ik vind het zo jammer, het was mijn eerste, goede oogst sinds ik de bomen het geplant.

groetjes,
bloemetje14
dinsdag 11 augustus 2015 - 09:00
louise

Louise

3 jaar geleden kochten we nieuwe pruimenbomen en ja, we hadden de mot mee geërfd. Ik kreeg het per toeval in het oog en heb de hele oogst geplukt en opgeraapt in juni. Vorig jaar weer elke dag de kleine pruimpjes geïnspecteerd en alles geplukt en geraapt dat een zwart puntje had. Dit jaar was er zo goed als geen bloesem, ook geen vruchten. Ik hoop dat er nu geen larve meer in de grond zitten en dat we het volgende jaar kunnen genieten van onze pruimen. Ik heb gelezen dat een witte strook op een nabijliggende muur de mot kan aantrekken om zich daar te zetten in plaats van op de witte bloesem. Er bestaan zeker ook giftige producten om de mot te bestrijden.
dinsdag 11 augustus 2015 - 10:36
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).