Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik zou graag kersen in de tuin zetten maar heb geen zonnige plaats meer vrij. Ik zit te denken om lei-kersen te kopen en deze te zetten op een plaats waar ze van zonsopgang tot dik 12u zon hebben. Dan draait de zon rond ons huis en staan ze een tijdje in de schaduw tot +- 17u.
Zo was het gisteren althans. Binnenkort staat de zon wat hoger en hebben ze misschien net iets langer zon omdat de schaduw dan minder groot zal zijn. Maar pak dus voormiddag + namiddag vanaf 17u zon.
Is dat voldoende om de kersen te laten rijpen? De warme middag zon zullen ze dus niet te zien krijgen.
Lijkt me niet zo een goed idee, maar je kan altijd proberen, minder zoete kersen is beter dan geen kersen .
Kersen zijn ook minder geschikt als leiboom omdat ze dat aanhoudend gesnoei niet zo erg appreciëren.
Eventueel een 'noordkriek' overwegen, die heeft zijn naam net omdat hij zelfs tegen een noordmuur groeit en vruchten geeft. De smaakervaring is heel anders natuurlijk.
Mijn kersenboom staat wel zonnig en krijgt genoeg vruchten.
Maar ik heb er nog nooit een kers van gehad.
Na een poosje is het gewoon een pittenboom.
En nee, er kan geen net overheen, daar is hij te hoog voor.
Nu ja, er zijn heel veel vogeltjes die er hun buikje aan vol kunnen eten.
En als dank heb ik de pitten nog.