Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
hallo allemaal
wie kent er iets van abrikozenbomen? of kunnen jullie me doorverwijzen?
Ik zoek een ras abrikozen dat samen bloeit met Oranje Tros (dat is al heel vroeg op het jaar in febr/maart) . Ik heb er eentje geplant aan de zuidkant tegen de muur waar geen oost/noordwind komt.
In combinatie met een ander ras zouden ze net wat meer vruchten geven als die gelijktijdig bloeien natuurlijk.
De meeste abrikozen bloeien zo vroeg.
Het probleem is niet de afwezigheid van een bestuiver, het probleem is de afwezigheid van insecten om het pollen over te dragen zo vroeg in het voorjaar.
Als het aan de abrikoos lag werd ze 1000km meer zuidwaarts geplant, volgens mij is het in de lage landen vaker een teleurstelling dan een succes.
Beste ParikC , erg bedankt voor je advies.
Spijtig wel, lekkere vruchten....
ik kan anders misschien proberen met zo’n kwastje handmatig, maar als hernoemt lukt dan is het in elk geval een mooie boom met mooie kleur van blaadjes...
groetjes
Caroline
We hebben een amandelboompje dat ook heel vroeg op het jaar bloeit. Samen met 'on'kruiden als vogelmuur, paarse dovenetel, kleine veldkers ... is het in onze tuin een belangrijke voedselbron voor de eerste hommels en bijen.
Voor ons is het elk jaar weer een teken dat de lente eraan komt.
Beste Leerling
Bedankt voor je antwoord.
Dat is inderdaad heel mooi en nuttig voor de eerste insecten!
Wij hebben ook zo’n amandelboompje, echt super mooi zo vroeg die bloesem.
Ook doe ik die zogenaamde onkruiden niet uit want ik vind ze ook mooi en er zitten inderdaad altijd de eerste bijtjes op.
Dat abrikozen boompje zal ik dan ook als eerste lente teken zien.
Groetjes
Caroline