Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
wie o wie weet, hoe je het beste een abrikoos pit kan laten worden tot plant? het is me met de avocado reeds gelukt, en ook een citroen pitje is nu een struik van 1.50m.
Moet hij eerst geweekt worden, hoe diep in de grond?
hallo
ik zou hem eerst goed wassen tot hij proper is en dan drogen in keukenpapier
en de diepte is even diep als de pit lang is (als je dat verstaat)
Groeten en veel succes Damy
hallo
ik zou hem eerst goed wassen tot hij proper is en dan drogen in keukenpapier
en de diepte is even diep als de pit lang is (als je dat verstaat)
Groeten en veel succes Damy
dat is snel! (en ja hoor ik versta dat)
ga het proberen...
bedankt leny
Misschien met de pit over een fijn schuurpapiertje wrijven.
Dat doe ik met de dikkere bloemzaden ook.
Zodat ze sneller kunnen kiemen.
Ik denk dat dit wel eens de juiste manier zou kunnen zijn adrienne!!
Kijk maar dit vond ik op internet,
Abrikoos - Prunus armeniaca
Vijl de pit op een plekje af, zodat daar gemakkelijk het water kan binnendringen. Stop de pit onder de (vochtige) grond. Als het plantje ca. 10 ca. 10 cm groot is, kan men hem verpotten in een grote pot. Zet de plant niet in direct zonlicht.
Ik heb ook en advocadoplanten van 15 cm ongeveer en staat buiten.
wat moet ik juist doen dat ik ook zo'n plant heb als u?
Moet hij binnenstaan ergens op warme plaats ? Welk soort aarde enz...
Ik ga nu ook proberen om een abrikozepit te planten.. maar extra tips zijn welkom hoor
Groetjes
Taylor
jeetje Taylor, dit bericht is meer dan een jaar oud...de mogelijkheid zou zijn dat ik nu grote avocadoplanten had staan..niets is minder waar het waren heel mooie planten van blad ed..maar ze zijn de winter niet doorgekomen, vanwege te koude plaats vermoed ik..terwijl al m,n citrussen ed het daar overleven.. het is een plant voor een regelmatiger klimaat ben ik bang..als je ze constant in een kas kunt laten groeien misschien dat je het dan redt!
meer tips heb ik niet voor u..
succes!
groetjes
Ik heb 1 avocado plant. Hij is nu een jaartje en hij is 30 cm. Als er wat bladeren aanhangen zet ik hem in mijn terrarium van de wandelende takken en een weekje later is hij mooi gesnoeid .
Hij staat in een zeer grote pot want de wortels gaan erg diep. Best in een pot van palmen zetten. Genoeg kamerplantenvoeding geven. Hij staat bij mij al sinds begin mei onder het afdak. Hij mag niet te nat staan.