menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijgeboom

Ga naar meest recente reactie

duracell

Duracell

Mijn vijgeboom krijgt gele bladeren en de vruchten zwarte plekken en vallen af!
Kan iemand helpen?[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 15 juli 2007 - 12:52
Helianthus

Helianthus

Hey Duracell,

Gele vlekken op de bladeren bewijst bijna altijd dat je vijg te natte en-of te koude voeten heeft...
Nu met het weer van de afgelopen weken in gedachte moet je't volgens mij niet verder gaan zoeken.
De vruchten zijn als het ware aan het "rotten" aan de boom door het (wellicht) te vele water.
Een vijg heeft graag een vochthoudende maar niet te natte bodem die liefst nog wat kalkrijk is (zeker geen te zure grond).
Corrigeer me als jou boom NIET te nat zou staan , maar aangezien je geen standplaatsgegevens vermeld had leek me dit het meest voor de hand liggende...
Jammer maar helaas.

Groetjes, Gert.
zondag 15 juli 2007 - 12:58
Fons

Fons

Het tegengestelde is ook waar als het hier gaat om een vijgeplant in pot,met de regenperiodes word er al eens vergeten dat een vijgeboom in pot voldoende vocht nodig heeft, enkele dagen te droog gestaan geeft al direct gele en afvallende bladeren,voor het afvallen van vijgen moet ge eens proberen na te gaan welke soort vijgenplant ge hebt als het een zuiderse plant is zullen ze steeds voortijdig afvallen.
maandag 16 juli 2007 - 00:26
duracell

Duracell

'tis een ficus carica higuera blanca en hij staat in een pot null [afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 16 juli 2007 - 18:05
Fons

Fons

Uw vijgeplant heeft waarschijnlijk een periode watergebrek gehad,wekelijks plantenvoeding toedienen,de naam klinkt zuiders vandaar vermoedelijk afvallen vruchten,die naam komt niet voor in de lijst van bij ons vruchtdragende vijgestruiken.
maandag 16 juli 2007 - 20:24
duracell

Duracell

Kan kloppen ben week op verlof geweest!Dochter geen water gegeven aan planten!Bedankt Fons
dinsdag 17 juli 2007 - 10:45
Figo

Figo

Sorry, dit is geen soortnaam: higuera blanca , is gewoon vertaling "witte vijg", maar dat kan evenzeer betekenen dat de kleur van de (rijpe) vijg groen is, of gelig, of iets daarrond.
Is een massa-kweekprodukt uit het zuiden. Maar hoeft daarom niet slecht te zijn, en sommige soorten geven hier ook rijpe vijgen. Je moet alleen het geluk hebben dat het een van de hier rijpende soorten is.
zondag 4 november 2007 - 17:24
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).